Alla inlägg under april 2010

Av Svampen - 26 april 2010 08:30

Det var ett tag sen jag bloggade så jag tänker göra det nu. Sitter vid skoldatan och lyssnar på Bad Religion (som jag ska se till sommarn!) och har ganska tråkigt faktiskt,vi börjar inte förrän om en timme så jag är ganska ensam.

Nu ska jag berätta om min helg : På fredagen efter skolan och träningen åkte jag till Lisa och det tog ett tag att hitta där för hon bor nästan lika mycket i skogen som jag. Det var trevligt där : Några badade badtunna,det sågs film och sova på obekvämma säckar! Som vanligt fick jag småpanik men som tur var Linn där annars hade jag skämt ut mig totalt.

Lördagen spenderades först med att gå en promenad, sitta på stenar och prata om stenar och sedan åka till Matfors,äta tacos och vänta på att resten av bandet skulle komma för vi och 5 andra lokalband från Sundsvall skulle spela där (alltså, vi spelade i matfors på folkets hus(jag är seg)). Spelningen gick faktiskt ovanligt bra!

Klockan två på natten åt mamma och jag varsin hamburgare,det var en ovanlig upplevelse faktiskt.


Denna vecka har man inte speciellt mycket att se fram emot... En bunt inlämningsuppgifter som ska vara klara och ja... Det enda jag ser fram emot är egentligen piratpicknicken och första maj.

Piratpicknicken kommer nog bli jättetrevligt fast jag måste få tag på en väst innan fredagen så det känns stressigt...Fast egentligen är det inget måste utan mer ett borde.


Jag mår faktiskt rätt bra,känner mig lite förvånad över mig själv som kan säga det utan en massa men.Känns lite som jag inte alltid låter mig själv må bra, det borde jag göra något åt för jag vill direkt inte må dåligt.


Nä,nu har det här inlägget fyllts med massa onödigt skit som alla andra. Ha det bra!

Av Svampen - 21 april 2010 17:54

Ja,nu har det gått några dagar sedan jag bloggade senast! Det har inte hänt något speciellt må jag erkänna,inte mer än skolan hade en vårkonsert som gick ganska bra...Dock så sög min ensemble men det ska vi inte diskutera.

Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva,allt är egentligen så som det brukar vara. Skolan är ganska stressig nu mot slutet men jag ska se till att fixa det så gott jag kan,lägger ner mycket energi på skolan nu men ändå verkar jag inte förbättra mina slutresultat...Känns som jag kommer få IG i allt även fast jag vet att det inte är så, har inte en enda ig-varning faktiskt.


På Lördag ska KalleNinja spela i Matfors,på Bäverrocken! :)

Om ni vill så får ni komma och titta,det kommer förhoppningsvis gå bra och det är många bra band som ska lira!


På tal om Kalleninja, rösta på oss till Nordfest (en festival i Sundsvall) om ni inte gillar KN så kan ni rösta på oss ändå för man kan vinna en gratisbiljett


http://www.clubdestroyer.se/nordfest2010/akt.php

Av Svampen - 17 april 2010 01:03

Ja idag är det Fredag (egentligen inte för klockan är över ett och jag har nyss kommit hem men jag var så skrivsugen så det blir ett inlägg ändå) och jag har blöta fötter för jag klev i en vattenpöl!

Nyss kommit hem från Pipeline,Broken Aris,Scarlet Radio och Masshysteri spelade, och det var trevligt som vanligt. Jag gick dit med Linn som hade varit med mig innan och vi åt god middag och kollade på Dorkness Rising (svinbra film!). Det var skittrevligt att Linn var här och det var skönt att få prata lite med henne och så.

Jag stannade kvar extra på Pipeline (som jag alltid gör) och snodde deras chips och städade lite åt dom,sedan gick jag hem till pappa och på vägen träffade man som vanligt en massa fyllehundar. Dom har fortfarande samma "kreativa" kommentarer om mitt utseende som dom inte vågar säga i nyktert tillstånd, jag tycker fan synd om vissa människor. Tänk om jag tycker samma sak om deras klädstil? Fan vad mycket skit jag skulle få av allmänheten om jag gick runt och skrek fjortisäckel till folk för jag får tåla kommentarer när jag väljer att jag vill klä mig som jag gör. Jag tar inte illa upp över kommentarerna men det är en rolig tanke om det skulle vara ombytta roller (Fast jag tycker att 40-50 åringar borde vara mognare än att skrika kommentarer till en  17-åring).


När Linn var här fick jag världens sammanbrott som var ganska värre än det brukar vara så det var bra att hon var här, hon räddade mig från att göra onödigt dumma saker,


Imorgon ska KalleNinja spela i Örnsköldsvik, jag hoppas det går bra för jag har sett fram emot spelningen. Det ska bli kul att spela i Ö-vik för det var längesedan man var där nu, har nog aldrig gått i deras stad direkt så det ska bli intressant att se vad som finns där mer än Paradisbadet och Ett skidhoppstorn.

Om det är någon stackare som läser min blogg och bor i Ö-vik eller vill ta sig dit så får ni mer än gärna komma till Sliperiet och se oss, jag har ingen aning om vart det ligger än men om ni kommer får ni fråga runt!


Jag överväger att gå och lägga mig för jag är lite trött faktiskt, pappa kommer hem om 7 timmar och då lär jag ju ändå vakna...

Godnatt på er,mina trogna bloggläsare (Dvs 0?)!

Av Svampen - 14 april 2010 21:00

Det är intressant hur vissa människor kan få en att känna sig obetydlig...Eller ja obetydlig var fel ord men det är intressant hur vissa verkar glömma bort ens existens...När man är ensam med folk så glömmer dom ju inte bort en för då har dom ju inte direkt några alternativ men så fort man blir fler så verkar man bli ganska bortglömd känns det som. Jag kanske inte är världens roligaste jämt men Det är intressant att folk inte ens märker då man går ifrån Pipeline och är borta två timmar,sen sätter sig på samma plats igen. Inte en jävel hade märkt det!

Jag kanske är barnslig men jag känner mig ganska bortglömd ibland...Fast det förstås, folk har väl fullt upp med sitt egna perfekta liv.


Äh,jag kanske är löjlig som vanligt.

Av Svampen - 12 april 2010 19:30

Idag var det första skoldagen, den var väl som den var... Jag gick på en lektion sen åkte jag ifrån skolan för jag hade så jävla ont i huvudet.


Just nu sitter jag och lyssnar på Kamphund med Raubtier, bra skit! Vi ska kanske spela förband åt dom till höst eller när det var :P


Jag mår rätt bra tror jag, träffade Linn och det var trevligt :) Hon pratade om hur hon hade haft det i Turkiet och hon hade nog haft det trevligt.

 Spelningen igår gick skit, alltså jag tror det aldrig har gått så dåligt!Jag är svinbesviken på mig själv, GAH!


Jag tycker Emma ska komma att hälsa på för det var längesen man träffade henne. Jag ska åka och träffa henne till sommarn men hon bor ju 40 mil bort! Men det är värt det, då jag är ledig gör det ju inget :)

Funderar på att åka ner till Skåne och hälsa på några där nere också, vi får se hur det blir!

Westcoast Riot? Jag ska nog dit i år om jag har någon att åka med, måste åka och se Flogging Molly. Nu blev det här helt ointressant så jag slutar skriva. Ha det bra!

Av Svampen - 10 april 2010 14:53

Jag borde vara trött men jag är inte det, jätteskumt! Jag var hos Sania igår och var med henne + jättemånga, det var trevligt som attan faktiskt (även om jag inte var så trevlig att vara med för jag var ganska depp men jag försökte dölja det,lyckades jag?). Mitt humör var ganska stabilt också, det var otroligt skönt.

Shawnee och David blev mina offer för mitt nattsvammel tydligen, jag har ingen aning om vad jag sa men något om att det inte skulle bli någon morgondag och att det spökade (alltid lika kul att höra vad man svamlar om på nätterna, jag gör det jätteofta tydligen).


Musiknörden har förresten köpt en ny flöjt, en tin whistle om någon är intresserad.


Imorgon ska KalleNinja spela på delfinalstävlingen som MusikDirekt har, i Härnösand. Det ska spelas på radio tydligen så bor du i västernorrland ska du lyssna på P3! Jag hoppas på ett sätt att vi vinner men ändå inte, svårt att förklara.


Mitt liv är lite halvtråkigt just nu, jag diskuterar arabiska bröllop med min syster och lyssnar på Irländs folkmusik (det är en underbar blandning).


Jag känner mig ganska lättad idag, jag vet inte varför och jag tänker inte spekulera för mycket i det heller. Imorgon kommer Linn hem från Turkiet och jag saknar henne...Men jag har typ pratat med henne varje dag den senaste tiden och sen så åker hon bort en vecka, lite ovant för det är skönt att prata med någon som förstår en.


Nu ska jag spela på min flöjt, ha det bra !

Av Svampen - 8 april 2010 22:42

Idag har jag haft en jäktisk dag. Jag måste bara skriva om när jag nästan missade bussen : Jag skulle in till stan och träna och det fanns bara en buss som jag kunde ta utan att bli sen och jag blev naturligtvis sen...Jag spran typ 4 km för att ta bussen till träningen, lite ironiskt, men jag hann! Och jag var svettig som fan.


Det dåliga som hänt idag är väl mina tankar...Det känns som jag oroar  mig fasligt mycket i onödan men jag kan liksom inte hjälpa det!

Det är deras fel,dom sprider lögner i min skalle...Det som jag kallar för dom är som röster i min skalle som säger åt mig vad jag ska tänka, egentligen är dom som tankar men ändå inte. Jag vet hur jag ska skilja på dom och mina egna tankar men dom kan vara väldigt...Övertygande.


Idag på träningen så var det en gubbe (på 50 bast?) som frågade ut mig om mina ärr, det var skönt att han var intresserad och inte hade så många förutfattade meningar. När jag berättade om min uppväxt blev han ganska upprörd och började skälla på massa saker. Det var en rolig gubbe men det förvånar mig att jag berättade så mycket för honom, det borde jag kanske inte gjort!  Har problem på att lita på folk...Vet inte om jag riktigt kan lita på någon, minst sagt mig själv.

Nu orkar jag inte skriva mer och det här blev ganska pladdrigt.


Hoppas dagen har varit bra för er alla, imorgon ska jag till Sania och förhoppningsvis blir det bra och trevligt,utan att jag gör bort mig.

Av Svampen - 8 april 2010 10:00

Just det! Jag kom och tänka på att det är val i år. Är det inte rekord på förstagångsväljare? Jag har för mig att någon har sagt det till mig,det verkar inte som politikerna räknar med det.


Sen den här diskussionen om att SD kanske kommer in i riksdagen, vad är det att diskutera? Jag sympatiserar verkligen inte med dom men jag är för demokrati och det finns en anledning till att folk röstar på dom : dom sympatiserar helt enkelt med dom. Ska vi inte acceptera att det finns vanliga medborgare som får tycka så? Då är SD helt plötsligt ett hot som ska frysas ut.

Personligen tror jag att även om SD kommer in riksdagen så har dom ju absolut ingen majoritet,dom kommer ju inte direkt få sina frågor igenom.


En kompis till mig är utomlands...Jag saknar henne otroligt mycket för vi brukar ha pratat ungefär minst 15 minuter om dagen med varandra, nu har jag inte hört något på en vecka och det känns nog mest lite ovant. Jag tror jag belastar henne för mycket med mig, med hur jag mår och mina frågor för hon får direkt inte så mycket tillbaka tror jag. Hon orkar ju knappt med sig själv då hon har ätstörningar och så.


Och till Shawnee : om du läser det här så är du en ond människa! :)

Den där grejen du har med att skriva ner klockslag...Det har smittat av sig på mig rejält! Får jag inte skriva ner dom så får jag nästan panik, shame on thou!

Nä men det är inte ditt fel :P


På söndag ska KalleNinja spela på en musiktävling...Det är typ delfinal och jag pallar verkligen inte av att spendera en hel dag på en massa workshops för att sedan spela 2 låtar men om man går vidare så vinner man ju en massa trevligt.


Nu ska mina intensiva bloggläsare vila :) Jag ska gå och äta frukost!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guestbook


Ovido - Quiz & Flashcards