Alla inlägg under mars 2010

Av Svampen - 30 mars 2010 20:16

Japp, ännu en Tisdag överlevd.

Den här dagen har varit riktigt onödig faktiskt, det enda vettiga jag gjort idag var nog psykologin...Har inte mått så bra idag och jag mådde inte bättre av att Elin frågade mig en massa, jag har svårt för att prata om mig men jag måste bli bättre på det.


Jag tränade idag, det var riktigt skönt efteråt som vanligt. Efter träningen gick jag och duschade och tre fjortiskillar satt och snackade skit om mig och trodde nog inte att jag hörde...I vanliga fall brukar jag inte bry mig men den här gången fick det mig att må jättedåligt, jag vet inte varför jag brydde mig för jag brukar inte göra det men det här var väl en dag då jag insåg hur ful jag verkligen är. Att titta på mig borde fan göra ont för ögonen.


Imorgon är sista dagen på den här skolveckan och sedan har man ett lov framför sig, kommer bli grymt skönt! Jag ska planera ett lan med nördgänget och jag ska försöka vara med så många vänner jag kan! Jag är inte speciellt rolig att vara med så jag hoppas några pallar att offra sig för att vara med mig, jag vet allafall att det finns några som vill det men om du läser det här och vill vara med mig så får du skicka ett sms/ringa/jaga mig.


Nu ska jag spela lite cello tror jag, har redan spelat 30 minuter men jag ska nog spela lite till fast kanske inte nu på en gång. Träningen gav mig en trött arm och stråkföringen går åt helvete då :P

Av Svampen - 26 mars 2010 20:48

Jag tycker vi borde ta varje politikers fallskärmspening och lägg det på skolan/sjukvården!


Hej, idag är det Fredag. Jag hade muntligt prov i engelska (nationella) och fick MVG, tror jag aldrig pratat så dålig engelska på länge...Trodde inte ens jag skulle få godkänt xD


Jag hade kommit på något väldigt vettigt att skriva här men naturligtvis glömde jag det...


Jag var och tränade idag, måttligt utstirrad man blir om man kommer in med nitad jacka, klorinerade byxor och kängor på ett gym...Antingen var det därför eller för att jag är tjock, jag vet inte.


Jag har mått jättedåligt idag, mamma tänkte ta med mig till akutpsyk idag p.g.a en sak som hände, kommer nog inte gå in på vad som hände till någon så ingen ide att fråga (tror inte någon läser min blogg i princip heller så det spelar väl ingen roll)


Nu ska vi prata musik här : Nu ska jag kanske på audition till en stråkorkester, en lärare på kulturskolan tyckte jag var sjukt bra med tanke på att jag bara spelat i typ 3-4 månader och det var jätteroligt att höra faktiskt,fick lite bättre självförtroende där. En lärare tyckte jag hade bra sångröst så det är också kul att höra :)

Nytt instrument ska införskaffas : En Tin Whistle i D. Jag har ju bara en i bess så med en kommer jag inte speciellt långt. Den kommer ha bättre klang än den jag har nu ändå ;)


Fan vad var det jag tänkte skriva här?! Blir lite frustrerad nu...

Vi får se om jag kommer på vad det är.


Betyget på den här dagen i allmänhet : 2/10, det positiva var den bra kritiken jag fick och mitt MVG i engelskan.


Verkar jag deppig? Alltså, mesigt deppig? 

Av Svampen - 24 mars 2010 20:14

Sova...Sova känns ibland väldigt trivialt men när allt kommer omkring så måste alla människor sova, tro det eller ej! Jag sover inte speciellt bra, nu ska inte mina stackars läsare komma och säga "åh,ut och rör på dig och trötta ut dig"... Jag staplade ved i typ två timmar igår och det mina vänner är uttröttande! Jag tog en dusch och kunde bara längta till att få sova men det gick inte så som jag hade planerat...Jag fick storpanik och tjohejsan, fan vilken mes jag är.


Idag så köpte jag harts till cellostråken (säg harts snabbt så låter det som hasch vilket många hade roligt åt då dom undrade vad jag köpte på MB) och en tin whistle (en irländsk flöjt), dock så var den i fel tonart men det spelar inte alltför stor roll. Mamma blev ganska less då jag hade övat ett tag :P

Mina kvällar brukar vara ganska lika varandra : nu staplas det ved,annars är det cellon,basen,gitarren,tarotkort och nu blir det väl lite tin whistle... Min vardag är inte så jävla intressant ändå :)


Jag känner starkt för att umgås med folk...Jag önskar att det inte var någon jävla kultur/ide-histora imorgon så jag slapp plugga! Nu när jag tänker efter har jag pluggat i en timme och spelat cello i typ 1½ så jag prioriterar inte direkt bra.


Nä gott folk, nu ska jag ta mig själv i kragen och göra klart mina stackars läxor och undvika att tänka...De har tagit över mig ganska rejält den här veckan så jag är ganska ostabil, bara så ni vet.

Av Svampen - 22 mars 2010 19:55

Idag har varit en ganska dålig dag...


Ensemblen var astråkig som vanligt, jag hatar att man ALDRIG får en låt där man kan visa vad man går för...Eller ens får tillstånd att piffa upp låten lite, det är nog inte för mycket begärt.

Ljudtekniken var intressant som vanligt, alltid roligt med Pierres skämt (han är lätt på top 3 av bästa lärare på estet).

Fick G på GeMu-provet, var 3 poäng ifrån VG...Shame on me!

Programforum resulterade i att jag fick skriva protokoll = Det blev sämst...

Skitsamma hur resten av dagen var.


När jag kom hem så sa jag att jag inte kunde stapla ved för jag var tvungen att plugga till filosofin och Erik drog på att så fort det var något så har jag "plötsligt" prov och då kan jag inte hjälpa till...Jag var fan på väg att slå honom med ett baseballträ, hade gjort det om mamma inte stoppade mig för jag var så sjukt jävla arg att det bara blixtrade i ögonen. Istället gick jag ut och staplade ved i typ en och en halv timme, jag staplade tills mamma kom och sa åt mig att sluta.

Kände mig ganska fånig då jag kom in : staplat ved i militärbrallor och bar överkropp = Fail!!! Det gjorde ganska ont faktiskt efter ett tag och jag insåg att armarna blödde och nu svider dom ganska bra (när man är arg bryr man sig inte om att man gör illa sig / lyfter för tugnt).


Just nu känner jag mig översentimentalt filosofisk, vet inte om det är bra eller dåligt :P


Nu ska jag ringa Mormor, ha det gött!

Av Svampen - 21 mars 2010 21:48

Idag är det söndag, rep som vanligt och vi har tre halvklara låtar nu :)

Kände mig dock lite otillräcklig då X mådde dåligt, inte van att såna starka personer mår dåligt så jag visste inte riktigt vad jag skulle göra... Jag tror han förstod att jag bryr mig men jag vet inte riktigt.

När jag kom hem allafall så blev det storbråk med mamma och som vanligt kom erik med sina smarta och väldigt passande inlägg...Dom två fattar inte alls vad jag menar! Jag har tydligen ingen verklighetsförankring och är väl antagligen helt efterbliven...Men dom har all rätt att bete sig respektlöst mog mig.

Nog talat om det där.


Jag kanske borde prata med någon person om hur jag mår, jag tror jag behöver det men ärligt talat så vet jag inte... Senast jag pratade med en psykolog/kurator var för ett tag sen på bup i Timrå och då ljög jag i princip för att göra mamma glad och för att känna mig mindre misslyckad som människa. Jag önskar att jag kunde tala sanning med folk, eller jag ljuger inte men jag håller tillbaka mycket. Jag vill våga prata!

Jag vågar prata med vissa vänner men bara de som ställer rätt frågor för jag kan inte förklara självmant, det måste finnas frågor.

Det som skrämmer mig lite är att jag börjar känna mig mer och mer ilsken, så som jag var mer förr...Jag önskar att det blir som det var förut,det får inte bli som det var förut.

Hur är det med världen annars?

Jag läste att Israel är nöjd nu när dom hittat en anledning att flygbomba hela Ghaza-remsan... Yay för mänskliga rättigheter ._.

Av Svampen - 21 mars 2010 21:27

c

Av Svampen - 18 mars 2010 20:58

Ja,just nu är jag på skrivhumör men jag vet inte riktigt vad jag ska skriva så vi får helt enkelt se vad det blir.


Idag är det Torsdag, veckans värsta skoldag. Jag började dagen med Kultur och idehistoria och där lyssnade vi på Vivaldi, det var ganska soft för man behövde bara hålla med. På matten så fick vi en massa uppgifter att göra och jag fick alla rätt förutom två så det var duktigt av mig.

Jag skolkade idag från en lektion, shame on me...Men det var trevligt att dricka Kaffe med glass och prata med Sania och Shawnee, jag tycker om dom två flickorna väldigt mycket och jag känner mig ovanligt lugn vid dom och dom är förstås väldigt trevliga att vara med. Jag tycker att jag har varit mycket med vänner på sistone och det är jätteskönt att jag kommer tillbaka till mig igen, känns som jag har hittat tillbaka till mig ganska mycket igen än hur det var förut.


Jag undrar om folk tycker om mig, dom borde ju göra det men man vet ju aldrig! Tänk om alla i hemlighet snackar skit bakom min rygg och att dom egentligen tycker att jag är skitjobbig... Fast isåfall borde det ha märkts mer,jag vet inte.

Jag försöker vara så snäll och trevlig som jag kan men fortfarande vara mig själv och inte bli en mes (men jag kanske är en mes, vad vet jag?). Jag tycker allafall om att vara mig.


Anyway, innan Psykologin idag så gick jag från navet till skolan igen och...Ja vad ska jag säga? Jag hade grova problem att ta mig framåt, jag kunde inte tänka klart och jag visste inte vad jag gjorde... Jag försökte få kontroll över mig själv men det gick nog inte alltför bra så jag höll på att bli påkörd tror jag. Det enda jag kommer ihåg av det att helt plötsligt står Linn vid mig och jag kommer inte på något annat att göra än att ge henne en kram...Fan vad jag mådde konstigt där, tur att jag träffade på Linn annars vet jag inte vad jag skulle ha gjort.


Inatt vaknade jag med att det var jättemycket blod i sängen och jag hade nya sår på mig...Det var inte speciellt trevligt med tanke på att det var ganska mycket blod. Jag hittade även en av mina knivar och den var blodig så jag har en liten aning om vad jag kan ha gjort, tror jag ska flytta knivarna en bit ifrån sängen... På tal om säng så borde jag byta ben på min säng för dom är ganska vingliga, jag borde allafall dra åt dom lite men jag är naturligtvis för lat.


Facebook nästa! Jag har bestämt mig att det enda sättet att slippa ha tio släktingar efter mig som vill att jag ska skaffa facebook är att skaffa det... Jag har lovat att göra det den här veckan så vi får se om det blir av eller ej... Jag vill egentligen inte men det är värt att skaffa för att slippa jobbiga släktingar och vem vet, det kanske kan vara intressant...jag kan ju starta en grupp och hoppas på att förändra samhället -.-


Anyway, det här inlägget blev ganska random men så får det vara, är man på skrivhumör så är man.


Jag ska antagligen på West Coast Riot också, jag vill verkligen det.

Undra vilka det är som läser min blogg egentligen? Jag vet två som gör det,kanske bara är dom två?

Av Svampen - 16 mars 2010 21:15

Nu har skolan börjat, 100 prov innan nästa lov.

Jag hade precis vant mig med lov och så helt plötsligt ska man kliva upp tidigt igen, men det är nog inget att göra.


Idag så har jag varit i skolan hela dagen, gått på alla lektioner förutom den sista som var inställd. Jag brukar inte skolka så himla ofta faktiskt men jag vet inte, det känns som jag var onödigt duktig idag.

Jag har pratat med Linn värsta länge idag och det var skönt, hon lyssnar väldigt bra och...Jag vet inte, det är en av få man kan säga sanningen till utan att hon ryggar tillbaka (jag känner ju fler som är så men hon är lite extra,vet inte varför).


Nu sitter jag och skissar på lite lajvkläder jag ska göra/köpa, vi får se om jag orkar göra allt själv men lite kommer jag väl göra själv. Det var längesen jag lajvade nu så det känns skönt att "börja" igen. Det började mest med att mina polare i Stockholm ville att jag ska göra svärd åt dom, orchsvärd dock men ändå, det fick mig att vilja lajva igen och sen så frågade några om jag kunde göra 1700-tals svärd åt dom (Cutlass-liknande) och då ville jag piratlajva.


Ja,jag är en inbiten nörd, lev med det.



Stavar,mynt,bägare och svärd.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guestbook


Ovido - Quiz & Flashcards