Alla inlägg den 6 mars 2010

Lov

Av Svampen - 6 mars 2010 17:15

Ja nu är det äntligen lov men det var inte det jag tänkte blogga om.

Jag har två saker som jag ska klaga på :


1. Jag gick på stan för ett tag sen och hörde några karlar 35-40 år och dom pratade om jobbristen i Sverige : "Dom där jävla pizzabagarna,dom tar alla jobb så svenskarna får gå arbetslösa".

Hur många svenskar är det egentligen som jobbar på en pizzeria? Vad är det för argument?! Jag har aldrig stött på en svensk person som jobbar på en pizzeria. Och det här tjafset alla har om invandrare stör jag mig på, dom kommer hit med svinbra utbildning som slår alla svenskars och vad gör vi? Vi sätter dom i en taxijävel...Hur smart är det på en skala? En läkare som ska sitta och köra taxi, klart fan dom blir bittra!

Det värsta med invandringsfrågan är väl ändå att när man bott här i några år, får tillstånd att bo här och dom har en stadigt liv så skaffar dom barn,helt vanliga barn som är Svenska medborgare för dom föds i Sverige och föräldrarna har medborgarskap, då kallar vi dom för "andra generationens invandrare"? Vad är det för jävla tjafs? Är man medborgare och född i Sverige kan man ju inte vara invandrare? Isåfall skulle jag nog vara 12:e generationens invandrare och dom där tre stackars samerna med deras renar är "riktiga svenskar"? Stackars patrioter, vad ni har haft fel hela tiden för ni är inget annat än invandrare. Och det där med att muslimska kvinnor inte ska få gå med slöja,så länge dom har valt det själv ska dom få göra det för vem i helvete stör dom?!


2. Den här synen på könen stör mig och det kommer det alltid att göra. Den dagen jag får barn (jag vill ha och kommer antagligen skaffa) ska jag försöka uppfostra dom så könslöst jag kan, jag ska inte klä dom i bara rosa respektive blått för deras kön,dom ska kunna leka med alla leksaker. Jag har alltid velat ha en dotter bara för att kunna uppfostra hon till en sån där motsatstjej som alla män förkastar för att dom faktiskt har åsikter, till motsatsen av deras fru som dom har misshandlat och som dom ska sätta på i röven så fort dom kommer hem,det är ju bögigt att knulla killar i röven men tjejer går bra... När fan ska kvinnor våga stå upp för sig? Jag tycker synd om dom som inte vågar och dom som verkligen vågar stödjer jag för fullt! Vettiga feminister är bland de bästa människor som finns, speciellt om dom är tjejer för det ger bättre effekt.



Jag tycker om att skriva av mig.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik

Guestbook


Ovido - Quiz & Flashcards